onsdag 25 augusti 2010

Mysigt med höst...?

Nu tror jag att hösten börjar komma på allvar. I tre dagar har det regnat, blåst och varit gråmulet här på västkusten. Måste erkänna att jag både saknar sommaren och njuter av höstrusket. Det är lite sorgligt att den lilla solbränna jag lyckats jobba upp redan flagnat bort, men när jag döljer den bleknande bikiniranden med bylsiga tröjor så känns det ändå okej!
Ett sätt att njuta av hösten är att ta med sig en bra bok eller ny köpt tidning, leta upp ett mysigt kafé och slå sig ner med en stor kopp te. Bäst är det om regnet piskar ner utanför (men självklart blir det uppehåll när du ska gå från caféet, i alla fall i min drömvärld!)


Te, choklad och nått läsbart = höstmys!

Mysiga caféet Ethels på Linnégatan.

Inredningen går i kamel och gammelrosa, väldigt charmigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar